torsdag 26 juni 2008

Om tacksamhet

Min allrakäraste gudsvägerska Miriam har kommit med en Tacksamhetsutmaning: att lista tio saker som jag är tacksam över. Ok, här är min lista:

1. Det första är hemligt än så länge
2. Min kloka, vackra, roliga och inte minst tålmodiga fru
3. Mina gamla föräldrar
4. Min egen förmåga att ha överseende med mina gamla föräldrars mänskliga fel och brister (om inte annat inger det hopp om att mina egna barn, när den tiden kommer, kan komma att ha överseende med mina egna fel, ty de är legio)
5. Syskonen, givetvis; vem hade man varit utan att ha blivit lagom förtryckt av tre äldre syskon under hela uppväxten? Och tack för alla piratlekar, drakjakter och maskerader därutöver...
6. Musiken, litteraturen, språket och fantasin
7. Att ha fått bo i Cambrigde
8. Brittisk humor
9. Miriam
10. Romarbrevet 8:38-39

1 kommentar:

Miriam W Klefbeck sa...

Detsamma min vän!